logo
Logo de la UDC Logo de CIF Centros de investigación de la UDC: CITIC / CITEEC / CICA

Nuevo Centro de Investigación en Tecnologías Navales e industriales (CITENI) de la Universidad da Coruña (UDC) está ubicado en el Campus Industrial de Esteiro, Ferrol.

VISÍTANOS Campus de Esteiro s/n 15403 Ferrol, a Coruña. 881 01 34 00 citeni@udc.es

MORSA

Vehículos autónomos submarinos para o mantemento de Estruturas de Enerxías Renovables Mariñas - MORSA

Proxectos Estratéxicos Orientados á Transición Ecolóxica e á Transición Dixital, Ministerio de Ciencia e Innovación.

Datas: 01/12/2022-30/11/2024

Importe: 202.055,00 €

Obxectivo

MORSA é parte dun esforzo a longo prazo para crear unha plataforma completa de inspección / mantemento autónoma baseada en vehículos autónomos para parques eólicos mariños completos. Neste proxecto consideramos a inspección da parte submarina delas plataformas, é dicir, os seus soportes estruturais, xeralmente en forma de monopilotes, jackets ou plataformas flotantes e o seu sistema de amarre.

Para proporcionar unha operación non tripulada de baixo custo, propoñemos a aplicación de equipos colaborativos de AUV pequenos, de baixo custo e baixas emisións. Así, MORSA ocuparase do desenvolvemento de vehículos submarinos pequenos, áxiles e de relativamente baixo custo que sexan capaces de facer fronte ás complexidades das contornas aos que terán que facer fronte, así como á precisión das tarefas que necesitan levar a cabo, incluídos os seus sistemas específicos de detección e actuación e as capacidades de control e baseadas na intelixencia necesarias para realizar as súas tarefas sen supervisión humana constante.

Con este fin, MORSA aborda:

1. A necesidade de que estes vehículos submarinos sexan autónomos no seu funcionamento, reducindo así a presenza e supervisión humana, ou mesmo facéndoa innecesaria. Isto implica o desenvolvemento de estratexias de control de baixo nivel para o desprazamento básico e estratexias de control intelixente que aborden a supervivencia das unidades e a planificación das diferentes misións de inspección que deben levar a cabo.

2. O desenvolvemento/integración de sistemas de detección adecuados e estratexias de detección capaces de monitorizar o estado da estrutura submarina e do procesamento en tempo real destes valores detectados para garantir a adaptabilidade de forma que se realicen as inspeccións correctas. En concreto, en MORSA concentrámonos na inspección visual e por contacto.

3. O deseño de estratexias de colaboración para permitir tempos de resposta de inspección razoables cando se utilizan pequenos AUV mediante o fomento da cooperación nas misións e a capacidade de ter sistemas heteroxéneos traballando xuntos.

4. A definición dos sistemas óptimos de morfoloxía, propulsión e actuación dos AUV. Para iso desenvolvemos unha serie de simuladores a diferentes niveis, calibrados utilizando os AUV xa dispoñibles no noso grupo en experimentos no noso tanque hidrodinámico. Estes integraranse dentro dunha estrutura de xemelgos dixitais que permitirá propoñer unha serie de deseños para os robots, probar estratexias de control e colaboración, e supervisar o funcionamento dos AUV existentes nos experimentos.

Todos os deseños e desenvolvementos conseguidos durante MORSA foron validados sobre AUV reais, algúns deles xa dispoñibles nos nosos laboratorios, en ensaios controlados que se realizarán na nosa canle hidrodinámico.
Desde esta perspectiva, MORSA obviamente contribúe á transición ecolóxica necesaria para abordar o cambio climático e o desenvolvemento da eólica Mariña. .Ao mesmo tempo, como a maioría destas operacións de mantemento baséanse actualmente principalmente en mergulladores humanos en condicións bastante perigosas, ou en custosos sistemas ROV controlados por humanos, a automatización destas tarefas a través de AUV contribúe en gran medida á transición dixital neste sector.

Beneficiarios